8.01.2012

Till Sixten.


Det finns ingen kärlek som är större än kärleken till dig. För ett år sedan kom du ut ur mig och in i våra liv utan att vi egentligen förstod vad det skulle innebära. Hur mycket mer man kunde älska någon. För dig, Sixten, älskar jag mer och mer för varje dag. Livet i dina ögon. Kärleken i din beröring. Din mjuka hud. Ditt fantastiska skratt. Din underbara natur.




Plötsligt blev MITT liv otroligt värdefullt. Det finns ju en liten ny människa som behöver mig. Jag får ju inte försvinna, då försvinner ju all trygghet. Och vad skrämmande men samtidigt fantastiskt det är att få känna så! Att man är behövd.




Samtidigt som att det varit den största utmaningen i mitt liv så är föräldraskapet det absolut finaste som hänt mig. Det har verkligen inte varit lätt. Men inte så svårt som jag trodde heller.




Oavsett detta tuffa är vartenda sekund av ditt leende och skratt den största belöningen av allt. Och för det skulle jag göra vad som helst.




Det finns ingenting jag inte skulle göra för dig, min älskade Sixten. Jag skulle dö vilken sekund som helst för att rädda ditt liv.




Som i en dröm har vi vandrat tillsammans du och jag Sixten. I ett helt år... Tänk att just idag, för ett år sedan, just den här tiden, tog du ditt första andetag. Du lades på mitt bröst och du var den absolut finaste lilla människan i världen!




Det var mitt livs största ögonblick och jag kommer minnas det för evigt.




Jag älskar dig så otroligt mycket min fina unge! Grattis på din första födelsedag mitt underbara barn! Stanna hos mig för evigt! ❤





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar