10.04.2011

Ordning och reda

Eller ja... ETT beslut fattat och verkställt. Till min stora sorg så har jag fått ta det svåra beslutet att säga upp den här bostaden. :( Men eftersom vi ska till Hemavan och den kostar 6200 kr i månaden (plus hutlösa 500 lappen i elkostnader i månaden!) så blir det tufft att fixa det ekonomiskt. Tack och lov för min älskade mamma i alla fall!!! Hon erbjöd logi under de veckor jag och Sixten kommer spendera hemma i Lidköping under vintern. Alla möbler ska ner i källarförrådet så länge.

Måtte vi hitta en relativt billig bostad till sommaren... För Andreas kanske tycker det är roligt med nytt, men jag vill kunna sätta upp tavlor och foton på väggarna. Sen är det lättare att leva om man kan komma ihåg, utan närmare eftertanke, åt vilket håll toaletten ligger. Jag har inte speciellt höga krav (bara Andreas), men balkong och tjocka väggar är ju alltid trevligt.

Missförstå mig rätt, jag tycker det ska bli skitskoj att åka till Hemavan och spendera vintern där. Vi får passa på medan Sixten är såpass liten att vi kan göra det. Men jag hade så gärna bott kvar här. Synd att det är så dyrt att bara ha stående tomt.

Förhoppningsvis kommer min Elin hit i dagarna och sover över. Lite vin och snack om livets väsentliga och oväsentliga kan behövas. Lite tjejsnack med andra ord.

Nåväl. Dags att ta tag i pappren. Imorgon ska vi till källarförrådet och rensa ut bland kläder och annat vi samlat på hög. Kläderna och skorna går till FA-fyndet. Sen måste jag nog börja rensa ut bland mina magasin... :( Har en massa ELLE och Lantliv överallt. Kan man sälja ELLE-tidningarna tro?

Jaja. Papper var det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar