10.07.2011

Med huvudet i sanden

Hela tiden undrar jag varför folk blir deprimerade på hösten. Men i år kan jag verkligen ha förståelse. I alla fall här i Västra Götaland. För det har blåst som självaste Hin Håles andedräkt över Västgötaslätten. Löven som annars fridefullt ändrar färg och skapar den vackraste färgsymfonin blåser av innan man ens hunnit säga klorofyll och blivit brunare än de leriga grusvägarna.

Jag har svårt att hitta inspirationen till att uppbåda någon slags framtidsglädje. Allt känns bara som om jag pausat livet ett tag. Jag känner inte för någonting. Inte ens för att packa. Jag försöker drömma om vad som komma skall, men det är svårt eftersom jag inte får fäste om vad som väntar just nu. Vi är, från och med januari, bostadslösa. Alltså - vi kommer ha våran adress skriven hos min mor. Och alla våra möbler och förevigade minnen i ett magasin.

Jag försöker låta mig själv släppa kontrollen för ett ögonblick. Men det verkar inte gå så bra. Istället blir jag livrädd och stoppar huvudet i sanden. Om jag väntar där tillräckligt länge kanske alla dessa rädslor, förvirrade tankar och hisnande känslor försvunnit?

Eller så får jag bara bända loss mina fingrar som krampaktigt håller mig och mina tankar kvar i någon slags låtsas tillvaro och låta mig falla. In i något okänt. In i ett äventyr som kanske blir det bästa som hänt mig?

1 kommentar:

  1. Var inte lessen Veonica!
    Det blir nog bra ska du se!
    Jag kan förstå känslan, det är otäckare när man har barn att värna om och ta hand om!
    Men jag lovar att jag ska gör mitt bästa för att tipsa om en bra bostad så ni har ngt fint att flytta till i vår!
    Det kanske inte var meningen att ni skulle just bo dä ni bor nu! Kanske vissa saker har en mening trots allt. Du får ta med dig vad du vill till ditt gamla flickrum och boa in dig så du och Sixtgen trivs i vinter när du kommer hem!
    Det ordnar sig ska du se? Sixten är ju så liten ännu så det blir nog bra! Du får binda Andeas vid en totempåle annars ! Grattis på bröllopsdagen förresten det glömde jag !

    Älskar dig och Er allihopa och sköt om dig och Er så länge!

    SvaraRadera