10.31.2013

34+7 and counting.

Räknar både veckor och kilon. Hos barnmorskan i fredags vägde jag in mig på 10 kg plus so far. Så nu blir det verkligen mindre glass och choklad (gråter) och mer frukt istället. Tur att det är clementin-säsong.


Med 3-7 veckor kvar är förlossningsväskan nästan färdig-packad och på tisdag ska jag skriva förlossningsbrev hos BM. Hoppas att tillväxtkurvan har rättat till sig också. Låg lite under kurvan nu i fredags.

Jag är så trött. Trött på att vara tjock och otymplig. För att inte nämna den obefintliga sömnen jag får. Slog nog nytt rekord i antalet toalettbesök natten till idag... minns inte ens hur många det blev. Tydligen är magen obekväm inifrån också eftersom jag inte får ligga på någon sida eller rygg för bebisen.

Detta tillsammans med en matvägrande och hyperaktiv tvååring. Zzz...


Så jag önskar mer än något annat att lillisen väljer att komma ut slutet på november snarare än julhelgen. Men jag kan slå vad om att den inte vill ut förrän annandag jul bara för det. Med min vanliga tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar