11.21.2011

Motvals.

Jag känner mig motvals. Jag vill gå åt andra hållet.

Jag vill inte!!!

Varför ska livet kännas som om det aldrig får gå åt mitt håll? Varför får jag aldrig bara känna mig nöjd. Jag behöver inte få känna mig nöjd hela tiden. Men det skulle vara skönt att få vara det i alla fall i några veckor.

Mitt liv är ställt på den berömda spetsen. Vart tog MITT liv vägen...? När får MINA drömmar slå in?

Tålamodet börjar ta slut. Och det säger inte så lite när det kommer från mig. Jag märker att jag börjar armera mig. Jag börjar bygga min sköld. Det är lustigt med mig. För att skydda mig själv och mina känslor tar jag avstånd, bygger upp en sköld för andra och stänger ute alla andra. Och jag har märkt att jag har börjat betrakta allt bakom mitt skal.

Jag har alltid haft en stor självbevarelsedrift. Och den inkluderar numera Sixten. Jag har börjat rusta för en strid. En strid för min egen lycka. Sen om jag kommer stå ensam kvar eller inte är inte upp till mig. Antingen kommer jag att stå ensam kvar - eller så gör jag det inte.

Hur som helst så har jag bestämt mig för att det inte är min tur att släppa min längtan och strävan. Jag är trött på att vara nummer två i ordningen. Bucklan, första plats och champagneregnet ska bli min. Med entourage eller utan.

Nu när vi har klargjort det ska det bara falla på plats också. Nu måste jag våga ta den sista striden. Det ska jag göra annorlunda den här gången. Jag ska för en gångs skull inte tiga bort ilskan. Jag sade inte upp kontakten med de som jag trodde var mina närmaste vänner för att hamna i samma situation fast i ett nytt scenario. Den här gången ska jag inte bli kallad feg. Den här gången ska jag inte riskera att få en stämpel på mig om att jag inte kan ta en konfrontation. Bara för att jag inte tycker en konfrontation alltid är nödvändig betyder det inte att jag inte vet vad jag gör.

Jag bygger mitt liv lite som ett schackspel. Varje drag får en konsekvens. Det gäller bara att kunna läsa spelplanen och räkna in alla möjliga konsekvenser. Vad som blir nästa drag.

Strategi...

1 kommentar: